Ida Jackson


Ida brenner for å lage nett-tjenester med ryddig, oppdatert og engasjerende innhold. Hun har hjulpet digitale etternølere å skrive tekster for digitale innfødte, og er vant til å tenke på brukere i alle aldre og livsfaser.

Hun er en etterspurt foredragsholder, og snakker om alt fra metadata til sosiale medier. Tidligere jobbet hun som Kommunikasjonssjef i Store Norske Leksikon, nå jobber hun med innhold og strategi i Netlife Research.

Ida er også forfatter og har skrevet både barnebøker, en bok om sosiale medier og boken "Morfar, Hitler og jeg" som var nominert til Brageprisen, Kritikerprisen og Bokbloggerprisen.

Hør Ida Jackson på Webdagene

22. okt.

Ta sosiale medier på alvor (NO)

Ida og Ida, som leverte fjorårets beste foredrag, er tilbake. Denne gangen er temaet sosiale medier.

Ida og Ida lover et foredrag fritt for tåkeprat og buzzord:

  • Bli mer synlig i sosiale medier
  • Skap samspill mellom sosiale medier og de andre digitale kanalene dine
  • Lag en helhetlig strategi for sosiale medier
  • Slik organiserer du arbeidet rundt sosiale medier

Her kan du se fjorårets foredrag.

Jobb bedre med sosiale medier

Tiden for å teste ut sosiale medier er forbi. I snart 10 år har vi prøvd, feilet – men også lykkes. Bak oss ligger en haug med gamle kontoer, fluffy strategier og nyttige erfaringer. Nå er tiden inne for å rydde på det digitale kjøkkenet ditt.

På denne praktiske workshopene hjelper vi deg med å kaste ut det du ikke trenger og fokusere på de kanalene og det innholdet som gir deg valuta for pengene.

Gjennom fire bolker kan denne dagen hjelpe deg til å bruke de ulike kanalene på en “vettug” måte:

Oversikt, eierskap og mandat: Hvilke kanaler bruker dere i dag, hvilke kanaler ligger brakk og hvor burde dere ha vært? Hvem gjør hva i din organisasjon, og hvilke mandater bør være på plass for å sikre kvalitet og strategisk bruk av de ulike kanalene?

Strategisk bruk: Hvem er målgruppene for de ulike kanalene og hvordan kan dere gå fram for å lære mer om dem? Hva ønsker din virksomhet å oppnå i sosiale medier og hvilke mål er det egentlig realistisk å sette seg?

Stil og tone: Hvordan skal din virksomhet oppfattes i sosiale medier og hva slags følelser ønsker dere at målgruppene skal få i møte med dere? Hvordan kan dere gå fram for å finne riktig tone?

Innholdsproduksjon: Hva bør vi tenke på når vi lager innhold til sosiale medier, og hvordan kan vi skrive innhold som fungerer?

Hver bolk vil bestå av:

  • Teori og eksempler
  • Felles gjennomgang av caseoppgave
  • Egenjobbing: Hva betyr dette i min virksomhet? Deling og diskusjon

    Du vil gå hjem fram workshopen med:

  • Økt kunnskap
  • Nyttige verktøy
  • Konkret innhold du kan teste ut i praksis
  • En arbeidsliste du kan følge opp
  • Nettverk du kan diskutere med

    Ta gjerne med deg:

  • Innloggingen til kontoene dine
  • Blogginnleggene ingen leste
  • Sure kommentarer du ikke svarte på
  • Tonen som aldri traff
  • Pressemeldingen ingen journalister brydde seg om
  • Hundre tusen meningsløse hashtagger
  • Såre følelser og kjipt humør