Tiden for å teste ut sosiale medier er forbi. I snart 10 år har vi prøvd, feilet – men også lykkes. Bak oss ligger en haug med gamle kontoer, fluffy strategier og nyttige erfaringer. Nå er tiden inne for å rydde på det digitale kjøkkenet ditt.
På denne praktiske workshopene hjelper vi deg med å kaste ut det du ikke trenger og fokusere på de kanalene og det innholdet som gir deg valuta for pengene.
Gjennom fire bolker kan denne dagen hjelpe deg til å bruke de ulike kanalene på en “vettug” måte:
Oversikt, eierskap og mandat: Hvilke kanaler bruker dere i dag, hvilke kanaler ligger brakk og hvor burde dere ha vært? Hvem gjør hva i din organisasjon, og hvilke mandater bør være på plass for å sikre kvalitet og strategisk bruk av de ulike kanalene?
Strategisk bruk: Hvem er målgruppene for de ulike kanalene og hvordan kan dere gå fram for å lære mer om dem? Hva ønsker din virksomhet å oppnå i sosiale medier og hvilke mål er det egentlig realistisk å sette seg?
Stil og tone: Hvordan skal din virksomhet oppfattes i sosiale medier og hva slags følelser ønsker dere at målgruppene skal få i møte med dere? Hvordan kan dere gå fram for å finne riktig tone?
Innholdsproduksjon: Hva bør vi tenke på når vi lager innhold til sosiale medier, og hvordan kan vi skrive innhold som fungerer?
Hver bolk vil bestå av:
- Teori og eksempler
- Felles gjennomgang av caseoppgave
-
Egenjobbing: Hva betyr dette i min virksomhet?
Deling og diskusjon
Du vil gå hjem fram workshopen med:
- Økt kunnskap
- Nyttige verktøy
- Konkret innhold du kan teste ut i praksis
- En arbeidsliste du kan følge opp
-
Nettverk du kan diskutere med
Ta gjerne med deg:
- Innloggingen til kontoene dine
- Blogginnleggene ingen leste
- Sure kommentarer du ikke svarte på
- Tonen som aldri traff
- Pressemeldingen ingen journalister brydde seg om
- Hundre tusen meningsløse hashtagger
- Såre følelser og kjipt humør