Soraya Darabi


Soraya er en autoritet innen digital forbrukeratferd og hvordan utnytte ny teknologi for å øke effektivitet, synlighet og vekst. Hun var New York Times første leder for sosiale medier i en alder av 23. Hun laget og implementerte medielederens første strategi for sosiale medier.

Med det som bakgrunn ble hun kjent på verdensbasis som en av de som virkelig skjønner de digitale endringene og hvordan tilpasse seg disse. I følge Fast Company hørte hun hjemme på listen “Most Creative People in Business.”

Senere grunnla hun Foodspotting og nylig Zady.com, en av de første nettbaserte butikkene som sømløst integrerer e-handel, brukerrelevant innhold og sosiale medier i en usedvanlig dynamisk handleopplevelse.

Hør Soraya Darabi på Webdagene

23. okt.

Hvordan lage den perfekte digitale strategi (EN)

Merkevarens digitale strategi handler ikke om om å lansere en nettside og poste noen tweets på Twitter nå og da. Strategien må ha utgangspunkt i hva du vil oppnå og hvordan du skal jobbe med de digitale mediene for å oppnår resultatene. Om målet er økt salg, flere lesere, nye og engasjerte brukere eller bare differensiering, Soraya vil fortelle hvor du skal begynne.

Med utgangspunkt i erfaringer fra The New York Times, ABC News, Foodspotting og Zady, vil hun dele beste praksis og innsyn i hvordan de raskest voksende merkevarene stadig er i endring for å tilpasse seg det digitale landskapet.