Øyvind Storli Hoel


Øyvind har bred digital erfaring, med alt fra front- og backend-utvikling til strategiarbeid og innholdsrådgivning. Han er en skikkelig «doer» som er opptatt av kontinuerlig forbedring, og at «litt» som oftest er bedre enn «ingenting».

Allerede i 1999 laget han sin første nettside, og har siden den gang jobbet både med baksiden og fremsiden av brukergrensesnitt. Som supportleder har han også fungert som terapeut og vaktmester for forvirrede internettbrukere.

Øyvind er en tålmodig kar, som har sans for godt håndtverk. Med god teknisk oversikt og hjertet utenpå skjorta ser han muligheter i det digitale universet uten at det går på bekostning av den emosjonelle delen av brukeropplevelsen.

Hør Øyvind Storli Hoel på Webdagene

Jobb bedre med sosiale medier

Tiden for å teste ut sosiale medier er forbi. I snart 10 år har vi prøvd, feilet – men også lykkes. Bak oss ligger en haug med gamle kontoer, fluffy strategier og nyttige erfaringer. Nå er tiden inne for å rydde på det digitale kjøkkenet ditt.

På denne praktiske workshopene hjelper vi deg med å kaste ut det du ikke trenger og fokusere på de kanalene og det innholdet som gir deg valuta for pengene.

Gjennom fire bolker kan denne dagen hjelpe deg til å bruke de ulike kanalene på en “vettug” måte:

Oversikt, eierskap og mandat: Hvilke kanaler bruker dere i dag, hvilke kanaler ligger brakk og hvor burde dere ha vært? Hvem gjør hva i din organisasjon, og hvilke mandater bør være på plass for å sikre kvalitet og strategisk bruk av de ulike kanalene?

Strategisk bruk: Hvem er målgruppene for de ulike kanalene og hvordan kan dere gå fram for å lære mer om dem? Hva ønsker din virksomhet å oppnå i sosiale medier og hvilke mål er det egentlig realistisk å sette seg?

Stil og tone: Hvordan skal din virksomhet oppfattes i sosiale medier og hva slags følelser ønsker dere at målgruppene skal få i møte med dere? Hvordan kan dere gå fram for å finne riktig tone?

Innholdsproduksjon: Hva bør vi tenke på når vi lager innhold til sosiale medier, og hvordan kan vi skrive innhold som fungerer?

Hver bolk vil bestå av:

  • Teori og eksempler
  • Felles gjennomgang av caseoppgave
  • Egenjobbing: Hva betyr dette i min virksomhet? Deling og diskusjon

    Du vil gå hjem fram workshopen med:

  • Økt kunnskap
  • Nyttige verktøy
  • Konkret innhold du kan teste ut i praksis
  • En arbeidsliste du kan følge opp
  • Nettverk du kan diskutere med

    Ta gjerne med deg:

  • Innloggingen til kontoene dine
  • Blogginnleggene ingen leste
  • Sure kommentarer du ikke svarte på
  • Tonen som aldri traff
  • Pressemeldingen ingen journalister brydde seg om
  • Hundre tusen meningsløse hashtagger
  • Såre følelser og kjipt humør